Uitgelichte verhalen

Filter
april 16, 2018

Boost je Facebook Page in slechts 10 minuten tijd

mark-zuckerberg-in-amerikaanse-senaat-thumbs-upIn een tijd waarin Mark Zuckerburg door de Amerikaanse senaat ondervraagd wordt zou je bijna vergeten dat Facebook een belangrijk kanaal is voor je marketing. De oproep van Arjen Lubach om je Facebook-account net als hij te verwijderen heeft wel gehoor gekregen, maar onvoldoende voor Facebook-marketeers om van wakker te liggen. Er zijn niet heel veel mensen vertrokken. 

Facebook is in de basis gratis en ze willen graag veel geld verdienen. Net als Google bijvoorbeeld. Facebook hecht ook aan goede en volledige informatie en wil - net als Google - de meest interessante informatie voor iemand publiceren. Wist je ook dat je met een paar eenvoudige stappen je Facebook beter laat scoren, voor jou?!

Hieronder vindt je een lijst met toptips om je Facebook page extra te boosten. Kost je hooguit 15 minuten tijd: 5 minuten om dit blog te lezen en maximaal 10 minuten om de wijzigingen aan te brengen. Succes! 

 

Zorg voor een tiptop Frontpage

facebook-eye-tracking-by-social-media-examinerZorg voor een aantrekkelijke coverfoto, dat is namelijk het allereerste waar een Facebookgebruiker naar kijkt. De coverfoto krijgt ook de meeste aandacht. Natuurlijk plaats je een haarscherp logo als profile picture. Dan weet een bezoeker ook meteen met wie hij of zij te maken heeft.

Kijk maar eens op de "heat map" hiernaast. Je ziet precies waar mensen naar kijken. De coverfoto en het logo zijn erg belangrijk. 

Verander ook de URL van je Facebookpage van een onduidelijke naam naar de naam van je onderneming. Dan krijg je als internetadres een "mooie" naam zoals https://www.facebook.com/DMAcademyNL/

 

Maak het "Info" gedeelte compleet

Door het "Info" gedeelte netjes in te vullen, kunnen de bezoekers van je pagina je website vinden, je mail sturen, weten ze waar je gevestigd bent en wat je te bieden hebt. 

In het algemene gedeelte vul je categorie en al je adresgegevens in, zowel online als fysieke adressen. Vul ook je openingstijden in. 

Daarnaast kan je bij "Meer info" diverse beschrijvingen kwijt over jouw bedrijf. Daarin maak je natuurlijk gebruik van zoekwoorden die alles zeggen over jouw business. 

Voeg ook "Mijlpalen" toe voor een extra boost. Denk aan nieuwe teamleden, verhuizingen, certificeringen, nieuwe klanten, en alle bijzondere momenten die je wil delen.

Als het even kan, maak ook evenementen aan. Digital Masters Academy geeft regelmatig gratis masterclasses die je als evenement op onze Facebook Page aantreft.    

Last but not least: beschrijf in "Our Story" een wervende tekst wat mensen - je potentiële klanten - bij jou gaan vinden en kunnen kopen. Niet té commercieel maar wel aantrekkelijk!

 

Plaats je posts op de goede tijd

closeup headshot young business woman with alarm clock drawing sketch above her head, isolated grey wall background. Human face expressions, emotions. Time, punctuality, busy schedule conceptWanneer moet ik posten? Dat is een vraag die ik standaard krijg tijdens onze colleges over social media. Net als de vraag "welke social media moet ik gebruiken?" (antwoord: de social media van je buyer persona's) geldt ook voor posting-tijd: wanneer je buyer persona's online zijn. Dat klinkt simpeler dan het is. 

Er zijn diverse blogs met studies die aangeven wanneer de beste tijd is om te posten. Die blogs geven echt een goede indicatie. Maar het beste is om zelf te kijken op je account wanneer je de meeste reacties krijgt van je Facebook-vrienden en -vriendinnen. Probeer verschillende tijden en kijk wat goed werkt. Hiervoor heeft Facebook zelf een analyse-functie.

Wil je een uitgebreid en goed blog lezen hierover? Recent verscheen dit blog van CoSchedule over "Best Times To Post On Social Media".

Je kan ook Buffer gebruiken. Sowieso een goed idee als het gaat om jezelf te helpen om social media posting een beetje leuk te houden. In Buffer wordt ook de populariteit van je berichten bijgehouden, kan je meteen zien wat goed gewerkt heeft op welke tijd. 

 

Like andere pagina's

Like piece of paper with blue backgroundHet klinkt wellicht tegenstrijdig, maar door andere Facebook Pages te liken, vergroot je je eigen bereik. De berichten van die Page verschijnen in je newsfeed. Als jij daarop reageert, verschijnt jouw bericht - met jouw logo! - in dat bericht. Stel, je liked en reageert op onze Facebook Page, dan staat jouw reactie in ons bericht en zien anderen die reageren jouw reactie ook. 

Mooie bijkomstige reden om andere pagina's te liken is dat je er inspiratie op kan doen. Niet alleen voor je eigen berichten maar ook het verrijken van je kennis, nieuwe ideeën opdoen en je ziet bij anderen wat werkt en wat niet.   

Ga nu naar je Facebook Page, investeer die 10 minuten & you're all set! 

    

Digital-Masters-Academy-Online-Marketing-Blog.pngZelf met social media in je online marketing aan de slag?

In onze klassen leren wij jou hoe je zelf social media in je online marketing toepast. Kom een keer 'proeven' in onze masterclass inbound marketing. Gratis maar niet voor niets ;)

 

Schrijf je in voor de GRATIS masterclass!

 

 

 online marketing opleiding hoge waardering 9,3

Subscribe Email